Görüş Ve Önerileriniz

Email Yoluyla Bize Ulaşın

24 Eki 2015

InStyle Dergisi - Choi Jonghoon'un Bearbrick Aşkı

FTISLAND Turkey


Choi Jonghoon için ev, dinleme yerinden çok daha fazlasını ifade ediyor. Son zamanlarda, bearbrick (legomsu oyuncak ayılar)’lerin süslediği, ilham geldikçe çizim yaptığı ve aldığı legolarla 12 saat harcayabileceği, sadece ve sadece kendine zaman ayırdığı bir yer olma özelliği taşıyor.




‘’Dileğim dünyadaki tüm bearbrick çeşitlerini edinebilmek. Bunu başarabilmem ne kadar sürer bilmesem bile yapmak istiyorum.’’ diyor FTISLAND lideri Jonghoon.




Tek başına eve çıkmış olan FTISLAND üyesi Choi Jonghoon’u yeni evinde ziyaret ettik. Oksudong Seul’de yer alan evi Hangang nehri yakınında nehre karşı ferah ve oldukça önü açık panoramik bir alanda yer alıyor. Daha taşınalı bir ay olmuş olsa da, karaltılı ve ahşap temalı evi insana o uyumu hissettiren cinsten ve çok titizlikle hazırlanmış iç tasarımı hemen insanın gözüne çarpıyor. ‘’Kendin pişir kendin ye’’ şeklinde kendini adlandırabilecek 20’li yaşlarının ortasındaki genç bir adam için kendi yemeğini kendi hazırlaması hiç de umulmadık birşey değil. ‘’Aceleci bir kişiliğim olmasından dolayı taşınır taşınmaz direk kendimi bir ‘’temizlik modu’’na aldım. Evimin içinde yer alan şeylerin büyük bir çoğunluğu yurtdışına konserlere gittiğim yerlerden. Gittiğim zamanlarda sokaklarda yürür ve güzel birşey görürsem hemen alırım.’’ diyor.

Evine girer girmez, hiç şüphesiz en kendini belli eden şey bearbrick’leri oluyor. Boyutlandıracak olursak ‘’Bearbrick %1000’’ diyebileceğimiz, o ‘’çocukluk’’ hissini veren modelde bir tanesi müzik stüdyosunda vardı. ‘’Hepsini biraraya koyduğunuz zaman, çok tatlı oluyorlar sanki böyle bir sürü çeşitten karakter etrafımı sarmış gibi hissettiğim için hepsini tek tek toplamaya başladım. Sanıyorum şu anda bir 300 taneye yaklaştım. Esasında sadece en zor bulunanları almıştım, ama açıkçası başladığımdam beri sadece üç ay kendimi buna verebildim. Çünkü dediğim gibi aceleci bir yapım var. (gülüyor) Geçen seneye kadar, kıyafete çok para harcamıştım ama bu seneden itibaren bir sürü paramı bearbricklere yatırdım o yüzden çok fazla kıyafet alamıyorum. Son zamanlarda, ufak şeylerden ve legolardan toplamaya başladım, sınırlı sayıdaki şeylerden almaya odaklanmayı düşünüyorum’’


Oturma odasından yatak odasına geçtiğimizde, kendi elleriyle çizdiği resimler sizi karşılıyor. Rengarenk yağlı boyaları hemen gözünüze çarpıyor. ‘’2 sene önce, FTISLAND yurdundan ayrıldıktan sonra, annemlerin yanına taşındım. Şu anda hobimin resim yapmak olmasının sebebi annemi resim yaparken izlememdi böylece içimde o daha önceden farkına varmadığım yeteneği farketmiş oldum. Daha bu evde olup da benim bilmediğim yağlı boyalar hep benim önceki çalışmalarım. Son zamanlarda, Jean Michelle Basquiat ilham kaynağım oldu. kendisi serbest garifitti çalışıyor. Ben de insanda o hisleri uyandıran çalışmalar ortaya koymak istiyorum. Şu anda, Seul’de bir sergi açma hazırlığındayım. Herhangi bir yerde açamayacak olmam çok kötü oldu. ‘’voila’’ deyip çalışmalarımı böyle göstermek istiyorum. (gülüyor)’’

Şu anki yoğun bekar hayatında yemek yapmak Choi Jonghoon’un bir diğer hobisi haline gelmiş durumda. Günlük yemeklerini kendi hazırlıyor. Aslında, dolabında bir sürü ddokboki sosu ve domatesli makarna sosları var. Hepsini de kendisi yapmış. ‘’Yemek yemeye bayılıyorum. Bazen, evimde arkadaşlarıma yemek yapıyorum. Bigbang Seungri ve Jung Junyoung’la birlikte oluyor genelde. Eğer böyle revajta bir restoran bulursak oraya gidip yediğimiz de oluyor. Ayrıca çok olmuyor, Jung Junyoung da benim komşu mahalleme taşındı o yüzden sık sık beraber yemeğe veya eğlenmeye gidiyoruz eğlenceli oluyor.’’

Koleksiyon yapma, resim yapma ve yemek yapma, birçok yeteneğe sahip olsa da onun asıl usta olduğu konu müzik. 18 yaşında FTISLAND’la çıkış yapıp, idol grubun bir üyesi olmasından bu yana 8 sene geçmiş durumda. Çok yetenekli üyemiz, grupta keyboard ve gitardan sorumlu. Grubun lideri olma sorumluluğunu da taşıyor ki bu oldukça karışık bir mesele kendisine göre. ‘’Bir gruba liderlik yapma sorumluluğu ve aynı zamanda iki aletten sorumlu olmak çok zor bir durum. Böyle olsa bile başka bir açıdan baktığımız zaman aynı zamanda kazanma açısından da en güçlü silah. Keyboard bir şarkuya çok daha şaaşa katıyor ve dikkatli dinlediğiniz zaman da gitar yüreğinize sesleniyor. Aertık birkaç iyi yeteneği kaptığım için bir enstrümanı almam ve yeni bir melodi çıkarmam bildiğiniz bir alışkanlık oldu.  Resimde,  beyaz boş bir alana birşeyler çizmeye başladığımda, korkuyordum ama onun kadar, müziğimi de bir o kadar rahat icra edebiliyor olmam gerekiyordu.’’ 3.000. gününe gireli çok olmayan sanatçımız bu konudaki duygularını da ifade ediyor. ‘’Sanki daha 3.000 gün olmamış gibi. Açıkçası, üzerine o kadar çok düşünmedim de.Üyeler arasındaki ilişki çok iyi buralara geleceğimiz zaten belliydi. Gelecekte de, ekibimiz aynen bu şekilde devam ediyor olacak. Önümüzdeki kış, duygusal şarkılarımızdan ziyade, daha çok Hongki’nin sesine yakışacak ballad parçalarla karşınızda olacağım’’ Kendisi de bireysel aktivitelerine başlamış durumda.  Oyunculuk alanındaki bu yeni girişimini ilk olarak geçtiğimiz aylarda yayınlanan webdizi Prince of Prince’de yer almıştı.  ‘’Bireysel olarak oyunculuk dersleri almayı düşünüyorum. Daha önceden oyunculuğa adım atmış olan ekibimizden Hongki’ye ve CNBLUE Yonghwa’ya bakarken ‘küçüklükten oyunculuğa başlasaymışım ne güzel olurmuş’ diye düşündüm. Bir fırsat olursa parasıyla övünen, kibirli ama bunları tatlı bir şekilde ortaya koyan bir rolde olmak isterim. Yakında, bir varyete programında da yer alma söz konusu, şimdilik sadece taslak olduğunu söylesem yeter.’’ (gülümsüyor)


Mahallenin yerlileri çöpleri ayırma konusunda bilgililermiş ama kendisi daha kendin pişir kendin ye konusunda acemi olduğu için yemek çöpleri konusunda bazı sıkıntılar yaşıyor. Acaba kendisi nasıl bir bekar hayatı yaşayacağı konusunda bir plan yapmış mı? ‘’Kendi başıma yaşarken, birşey için kendime söz verdim. Evdeyken kesinlikle dışarıdan yemek ısmarlamayacağım ve kendi sağlığım için kendi yemeğimi kendim pişireceğim! Ayrıca, yurtdışında konserlerim oluyor, evimi bırakıp gideceğim zamanlar olacak. Onun da ötesinde, evdeyken daha çok kendime zaman ayırmaya odaklanacağım.’’ Şu anda olabildiğine yoğun olsa da, geleceğe dair planları çok etkileyici. ‘’Gelecek sene, bir konsept kafe açabilecek kadar bearbrick toplamaya çalışacağım. Bir yerine annemin resimlerini asacağım ve de kendiminkileri. Sonra da kendi yaşayacağım evin planını çizeceğim. Şahsen, hayalim Ha Jungwoo sunbaenim gibi çok yönlü bir sanatçı olabilmek’’




1.’’Antre duvarı benim en sevdiğim sanat çalışmalarını astığım yer. Kendince çok hoş bir his uyandırmıyor mu?’’

2.Oturma odasının bir köşesinde sevdiği resimleri yan yana astığı ve mumların olduğu bir yer var. ‘’Bunlar Paris’te çekilmiş fotoğraflar, muhtemelen daha büyüğünü çıkarttıracağım’’

3.Bir müzisyen olarak yaşamasından mütevellit yatak odasında kocaman beyaz hoparlörler var.

4. Her ülkenin bayraklarını taşıyan çeşit çeşit mini bearbrickler. ‘’En pahalısı çizgili yıldızlı olandı. Normal fiyatının on katı fazlasına almıştım’’

5.Haki ve gri tonlardaki yatak odası rahatlatıcı bir his uyandısan stüdyoyla birleştirilmiş. ‘’Rahat rahat uzandığım zaman ilham kendiliğinden geliveriyor’’

Kaynak: Instyle Kore
Çeviri: Lakkimi.tumblr
Türkçe Çeviri: IDPeaceP
Siteden yazı çıkarmak ve alıntı yapmak yasaktır.

Not: Çok birebir bir çeviri olmayabilir ve hatalar olabilir. Çevirmen bunun kendinden kaynaklandığını dile getirmiş. Bilgilerinize sunarız.

FTISLAND Turkey

FTISLAND'ın Türkiye'deki hayranlarına en doğru ve en güncel bilgileri ulaştırmak amacıyla açılmış internet sitesi

2 yorum:

  1. Çok güzel bir çeviri olmuş elinize sağlık.. Lider son yıllarda o kadar olgunlaştı ki birkaç yıldır hakkında okuduğum her şeyde daha da bir saygı duyuyorum kendisine. Adam kendini sanata ve doğaya adamış resmen. Bir bu hafif ucundan otukuluğu var ama ne yapalım olsun o kadar da.. 😌

    YanıtlaSil
  2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil

By Tüm hakları saklıdır. FTurkey Primadonna