Görüş Ve Önerileriniz

Email Yoluyla Bize Ulaşın

2 Haz 2012

FTISLAND ORICON STYLE ÖZEL SÖYLEŞİSİ

FTISLAND Turkey


Uzun zamandır beklenen 2.albümü 『20〔twenty〕』 ile FTIsland formunun zirvesinde. Çıkış albümleri 『FIVE TREASURE ISLAND』 ilk sırayı almıştı o yüzden bu da ilgi odağı olmalıydı.Bir önceki albümlerinden sonra bugünki hallerine kadar olan süreci , coşkulu enerjilerini sığdırdıkları son albümleri ve diğer beklentileri hakkında bir söyleşi yaptık kendileriyle.Bu arada üyelerden hayranlara özel!? de bir mesaj var.

--ikinci albüm  『20〔twenty〕』 bütünüyle enerjik bir çalışma.Gerçi arada bir iki ballad şarkı olsa da, hepsini dinledikten sonra bakış açımın tamamiyle yumuşak bir parıltıyla dolduğunu hissettim.

Seungyun:Bence insanlara hoş,yumuşak bir his veriyor.
Jaejin:FTISLAND'ın sesini düşündük ve doğal görünümümüzü içine sığdırdık.
Hongki: Bu albümü dinlediğinizde, bizim ne tarz bir grup olduğumuzu ve müzik çalmakla ilgili ne düşündüğümüzü anlayabilirsiniz.
Minhwan:Ne daha azı ne daha fazlası neysek o var . 『20〔twenty〕』 ismi yaş ortalamamız olan 20'den geliyor.Seunghyun ve ben şu an 19'uz, ve yakında 20 olacağız.Bu bizim 20'lere gelmeden önceki son albümümüz.Böyle bir anlamı var bizim için dolayısıyla bu albüm sayesinde bizim neler hissetiğimizi daha da iyi anlayabileceksiniz.
Jaejin:Bence öncekilere kıyasla rock şarkılarımız arttı.Şarkı yazdığımda ya da bestelediğimde hep rock'ı düşünüyorum.Çok eğlneceli olduğunu düşünüyorum.

--Müzik söz konusu olduğunda çok eğlendiğinzi görebiliyoruz.Bu arada bu albümde en sevdiğiniz şarkıları söyleyin.

Jaejin:''PAPER LANE'' benimki.Bu şarkıyı en sevdiğim UK rock'ı düşünerek yaptım.(?)

Hongki:Benimkisi ''WANNA GO'' Bu şarkı kardeşlerim (Seunghyun ve Minhwan) tarafından yapıldı.Bence bu şarkı FTISLAND'ın son zamanlardaki enerjisini hissetmenizi sağlıyor.Konserde hayranlarımızla bu şarkıda eğenmek istiyorum.Ah~ Yakın zamanda bir konserde bunu seslendirmek istiyorum.Ve ''LIFE''ı da seviyorum.Bu şarkı bizim hayatımızla ilgili.

--''WANNA GO''nu vuruculuğuna karşın ''LIFE''ın heavy band yapısı takdire şayan.

Hongki:Bir gücü barındırıyor.

--Hongki'nin sesi şarkıyı daha da kuvvetlendiriyor.

Hongki:(V işaretiyle) Sesim şarkının anlamını düşündükçe yükseliyor.Dolayısıyla şarkının havası ve etkisi de tümüyle güçleniyor.Hüzünlü bir şarkı seslendirdiğimde sesim de hüzünleniyor.

--Sesin doğrudan duygularınla bağlantılı.Distance'ta Hongki'nin sesini dinleyince benim de gözlerim doluyor.

Hongki:Farklı anlamda neredeyse ağlıyordum.Nota üst düzeyde, ben de güçlükle... Bunu konserde seslendirdiğimizde çöküntü yaşıyormuş gibi oluyorum...... (alaycı gülümseme)

--Ama duygularınla dolu sesin konserde muazzam oluyor.

Jaejin:Müthiş~~

--Benim anladığım kadarıyla şarkı listesinde başta  Distance olmak üzere FTISLAND'ın şarkıları yüksek notalı.

Hongki:Evet~
Jaejin:Şarı bestelediğim zaman notayı olabildiğince düşürüyorum(GÜLÜYOR)

--Ama yine de bir erkek için oldukça yüksek.Herneyse, Seunghyun'un favori şarkısı hangisi?

Seunghyun: Yeni şarkılar arasında ''PAPER LANE''i seviyorum.Hem melodisi hem de sözlerini çok seviyorum.Ve ''Someday'' bana BUDOKAN konserini hatırlatıyor.
Jaejin:(Söz ve besteyi yapan olarak) Teşekkür ederim~!
Jonghoon:Ben ''STAY''i seviyorum.Bu benim Japonca yazdığım ilk şarkı oldu.

--Zor oldu mu peki?

Jonghoon:Başta Korece yazdım.Sonrda Japonca'ya çevirdim.Kendi başıma çeviremediğim yerler için çevirmen kullandım.

--Çok zaman aldı mı?

Jonghoon:3-4 saat kadar.

--Hah bu kadar kısa zamanda ha?Muhteşem.

Jonghoon: Söz yazmak beste yapmaktan daha kısa sürüyor.Yalnızca bizim yaşımızdakilere uygun olabilecek saf bir aşkı içinde barındırıyor. ''Seni koruduğum için bu kadar rahatsın''
Hongki: Nedense benim kalbimi çarptırıyor (HAHA)

--''STAY''in sözlerinin bir yerinde <Duygusuzluğun çok ortaya çıkacak olursa , kendini zorla ve dayan> diyor.  aranızda en açık sözlüsü kim?

Jonghoon:O kişi hala benim.

Seunghyun:Ben de. Diğer insanlara olabildiğince zayıf tarafımı göstermemeye çalışırım.
Minhwan:Ama zor bir durumla karşılaşırsa onu ayarabilirim.Çünkü hep onunlayım.

--Böyle bir durumda onunla nasıl iletişim kurarsın?

Minhwan:Karakterini biliyorum o yüzden hiçbir şey yapmam.Onu yalnız bırakırım.

--Hiçbirşey yapmadan on a göz kulak olursun.

Seunghyun:Zekisin~

-- <Ağlamak istersen,ağlayabilirsin> kısmına bakacak olursak aranızda en sulu göz kim?

Jaejin:Minhwan
Hongki:Hep birlikte yemek yerken birşeyler konuştuğumuz sırada hararetleniy,hararetleniyor ve farkına varmadan ağlamaya başlıyor.(HAHA)
Minhwan:Hongki hyung da sulu göz değil mi?
Hongki:Lazer tedavisi olduğumdan beri gözümden yaş gelmiyor.Çok kurudular(HAHA)

--Görüşünde değişiklik oldu mu?

Hongki:Yepyeni bir dünyaya bakıyorum (HAHA)

--<Yalnız> kısmından soracak olursak özlemle yanıp tutuşan kim?

Tüm Üyeler:(Ellerini kaldırıyor) Ben ben~(HAHA)
Seunghyun:Hergün biri birilerini özlüyor.(HAHA)

--<Unuttum> dan yola çıkarksak arkasından en çok şeyi bırakan/unutan kim?

Seunghyun:Benim.Geçenlerde de bir markette cüzdanımı unuttum.Gerçi orası güvenilir bir yer daha önce bir kez aramıştım orayı…
Jonghoon:Seunghyun hep birşeyeri unutur, özellikle de bagaja koyulacak şeyleri.
Seungyun:Üzgünüm
Hongki:Bir konserde ben de şarkı sözlerini unutmuştum.
Tüm Üyeler:(HAHAHA)
Minhwan:Unutkanıktan söz açılmışken benim en sevdiğim şarkıyı sormayı unuttunuz.(HAHA)

--Özür diliyorum.Lütfen buyrun.

Minhwan: COMPASS. Seunghyun ve ben lisedeyken yazdık bunu o yüzden bu şarkıya nostalji gözüyle bakıyorum.Ve ''her zaman'' gözüyle de bakıyorum. Bu albümde ek olarak SATISFACTION'un Korecesi var.İlk bakışta SATISFACTION'da vurgulanan ''daimi'' SATISFACTION hüznünün havasını ve gücünü hissedebilirsiniz.Bu benim kalbimi yaralıyor.

--Bir kez daha FT Island'ın birçok şarkısının dinleyenlerin yüreklerine dokunduğunu ve içe işleyen tarzda olduğunu hissettim.

Hongki:Bence bu FTISLAND'ın şarkılarının albenilerinden birisi.

--''Always''in sözleri Seunghyun ve bir söz yazarı tarafından yazıldı. <bir kartpostal üzerinde> <kartpostalın köşesinde,yazılı olanlar senin ''Gücüne mi gidiyor?'' sözünü andırıyor.Tam da sana göre.Kaybetmeye devam edemem.> szöleri çok etkileyici.Üyelere bir kartpostal gönderecek olsanız ne yazardınız?

Tüm üyeler:eh---(Çok fazla düşünüyorlar)
Hongki:Hayranlarıma yazardım.''Ölene dek beraber yürüyelim bu yolda''

--Üyelere?

Hongki:Yazmam.

--Neden?

Hongki:Önemli değil çünkü onlarla direk konuşabiliyorum.Ya da bunu bir erkeğe yapmayacağımdandır.(HAHA)
Seunghyun:Ben ''Hep sağlıklı kal!'' derdim. Sağlığımız olamadan müziğimizi iyi yapamayacağımızı ya da söyleyemeyeceğimizi düşünürüm.Eğer sağlıklı olursak müziğimi de sağlıklı olur.Ve sağlıklı bir müziği dinlemek insanları da sağlıklı yapabilir.İşte benim hayranlara ve üyelere mesajım budur.
Jaejin:Ben üyelre yazarım.
Hongki:Yok kalsın saol.(HAHA)
Jaejin:O zaman hayranlarıma yazarım.''İnsan herşey olabilir.O yüzden hayallerinizden vazgeçmeyin güveninizi kaybetmeyin ve hergün elinizden gelenin en iyisini yapın''
Hongki:Aferin iyi şeyler söyledin~

-Minhwan ne yapardı?

Minhwan:Ben üyelerime yazardım.
Hongki:İhtiyacım yok.(HAHA)
Minhwan:''Bu zamana kadar,8 yıldır tüm zamanımızı beraber geçirdik''
Hongki:Saol~Bye~! (HAHA)

--Hey! Mesajın ortasındayız.

Minhwan:''Bundan sonra da beraber yaşayalım ve gerçek manada bir aile olalım''
Jonghoon:(hemen) İğrendik (HAHA)

--Bu gönlünüzden geçenden farklı değil mi?

Jonghoon:Evet ama en azından bir kere yalnız olmak istiyorum.(HAHA)

--Jonghoon da son mesajını iletsin.

Jonghoon: Hayranlarıma '' Sizi müziğimizle koruyacağız o yüzden korkmayın.Neşelenin! ve lütfen bize daha çok destek olun!'' derim.

























Kaynak:hongjaebiased
Çeviri:FT'urkey Ekibi

FTISLAND Turkey

FTISLAND'ın Türkiye'deki hayranlarına en doğru ve en güncel bilgileri ulaştırmak amacıyla açılmış internet sitesi

0 yorum:

Yorum Gönder

By Tüm hakları saklıdır. FTurkey Primadonna