Görüş Ve Önerileriniz

Email Yoluyla Bize Ulaşın

20 Ara 2012

FT ISLAND Polar Star Oricon Söyleşisi

FTISLAND Turkey

9.single Polar Star güçlü enerjik,nazik ve umut dolu şarkı listesiyle karşımızda.

JJ:Polar Star aynu zamanda bir güney yıldızı(kutup yıldızı dediğimiz); hep aynı noktada duran ve değişmeyen.Şarkı da aynı öyle,onu özlemenin nasıl değişmeyeceği ile ilgili.

JH:Işıkla seyahat etmek,beş kişi onu beraber arayacak.

Hepsi:Kötü değil buuuu!

SH:Kış için uygun.

HK:Şahsen, kulağa daha çok animasyon müziğiymiş gibi geliyor.

JJ:Ahh biliyorum!

MH:Bu arkıyı dinlerken huzurlu hissedebilirsiniz.

HK:Ritimsel olarak hatırda kalır ama enstrumantel açıdan oldukça zor görünüyor.

MH:Hayır bu sefer o kadar da zor değil.

HK:Doğru…Ben, Japonca'm neredeyse unutulmu (Gülüyorlar)

Hepinizin de Japoncası halen iyi.

HK:Japonya'ya gelmeyeli dört ay oldu.

Bu kadar zaman uzakta kaldıktan sorna Japonya'ya karşı nasıl hisler içindesiniz,sonuçta o kadar süre görmediniz?

HK:Çok beklentide olduğum şeyler var! Arkadaşlarım da Japonya'da bekliyorlardı Japonya'ya çabucak gelmek istedim ama elimden birşey gelmiyordu.Bugün sonuna kadar çalalım!(Bir türlü kendine hakim olamıyor)

JJ:Hongki abi,ondan önce lütfen şu işlerini tamamla!

Çok çalışmalı ve iyi çalmalısın.

HK:…Ondan sonra Jaejin'e devredeceğim.

JJ:Neeey? Mümkün değil.Ben de abim gibiyim Japonca'mı unutup duruyorum.

Uçaktayken Japonca çalıştınız mı?

JJ:Uçakta uyudum ben(acı gülümsemeyle)

HK:Bugün sabah havalandık o yüzden biraz uyuyalım dedik.Uçağa biner binmez uyuduk.

Programınızın çok yoğun olmasından dolayı uçakta uyuduğunuz uyku en önemlisi olmalı.

JH:Ama her defasında tam varmaya yakın uyuyoruz.

SH:Cidden acınası bir durum(acı gülümsemeyle)

İkinci şarkı Falling for You Jaejin tarafından yazılıp bestelendi.Müthiş bir ballad.

JJ:Başta akor ve yapım için sadece akustik gitar kullanmak istedim sırf basit bir ritimden bütünsel bir parça oluşturabilmek adına.Ama bunu yaparken ufak ufak değişik şeyler ekledim.En sonunda U2 ya da İngiliz popu tarzında bir his verdi.

Üçüncü şarkı Beautiful World Jonghun tarafından bestelendi.

JH:O zaman tüm hislerimi şarkıya döktüm(yazdım)Bitirdiğimde ''Bu Jonghun'un balladı'' diye hissettim ve kendimden etkilendim.(duygusal anlamda diyor, gülüyor)

Hüzünlü piyano girişi çok duygusal.

JH: Başta (dinlediğinizde) çok hüzünlü ve duygusal hissediyorsunuz.Ama dinlemeye devam ettiğinide hislerinizin yumuşadığını hissediyorsunuz.

SH:Bu şarkı Hongki ve benim tarafımdan seslendirildi; ön-nakarattan nakarata geçiş bir hayli zordu, özellikle de A stanza kısmı.

MH:Bir diğer güzel şarkının ortaya çıkışı!

JH:En başından şu ana kadar birçok şarkı yapmış olsam da bu parçayı gerçekten çok seviyorum.Muhtemelen bu benim en sevdiğim.Bu şarkı sayesinde farklı tarzlarda daha çok şarkı denemek istiyorum.

Bu soru hepinize,şunsuz yaşayamam dediğiniz hayatınızdaki en önemli şey ne?

MH:Benim için telefonum.

Minhwan sık sık mesajlaşan ve telefonla konuşan biri misin?

MH:Evet.Ama son zamanlarda bana mesaj atan yok gibi birşey;çok yalnızım.

****Tamam sms atamasak da muhakkak Twitter'dan rahatsız ediyoruz :P****

Diğer üyeler sana mesaj atmıyor mu?

HK:Mesaj gerektiren birşey olmuyor.
MH:Ben mesaj atsam bile bana cevap atan olmuyor…

Vaa, çok yalnız hissediyor olmalısın.

MH:Özellikle Jonghun abi.Neredeyse bana hiç mesaj atmaz.

HK:Jonghun-ah genelde pek erkeklerden gelen telefonlara bakmaz.Ama bir kız arıyorsa hemen açar.

JJ:(Yüksek sesle) Evet evet eveeeet

Hepsi kahkahalara boğuluyor

JH:Saçmalıyorlar

MH:İyi bariii..Ara sıra benim telefonlarımı da aç

HK:Zıır zıır zııır (Güya Minhwan Jonghun'u arıyıor) Jonghun abi çabuk aaaaç

JH:(Telefon ekranına bakıyor) Ka-ça(Telefonu açıyor) pu pu pu

Hepsi kahkahalara boğuluyor.


MH:Abi, fazla oluyorsun amaaa

JJ:Ama kızsa…

JH:(Heyecanlı bir şekilde) Merhabaaa evet merhaba merhabaaa

Hepsi gülmekten kırılıyor

JH:Şaka yapıyorum yahu

Peki Jonghun ne olmadan yapamaz?

HK:Kızlar

Hepsi gülüyor

Eiii konuya dönelim.

JH:Benim için olmazsa olmaz bilgisayarımdır.Beste için bilgisayarımı kullanmam gerektiğinden, aynı zamanda email ve diğer ulaşılması gereke şeyler için de bilgisayar gerektiğinde böyle.Evde veya dışarıda olsam da yanımda olmalı.

HK:Benim için kıyafetler

JJ:Çünkü Hongki abi stil ikonu!

O zaman moda ikonuna soralım,bu kış sezonu için tavsiyelerin neler?

HK:Durgun bir tarz.Ve kürklü şeyler.Çok soğuk olduğu için sıcak tutmanın yanı sıra bunları giymek şeker bir görüntü verebilir.Son zamanlarda daha da fazla kıyafet aldım kendim de.

Hongki'nin dolabı sanki çok şaşırtıcıymış gibi duruyor

HK:Bir sürü kıyafet var.Biraz endişeliyim bu konuda(acı gülümsemeyle)

Peki ya Jaejin?

JJ:Benim için DVD.Çünkü son zamanlarda canlı performansımız olmadı o yüzden kendi konser DVD'lerimiz izlerim sırf o duyguları kaybetmemek adına.

HK:Yalancııııı

JJ:Yalan söylemiyorum.Ama DVD izledikçe bir sonraki konseri daha çabuk veresim geliyor.Çok çabul kendimi kaybediyorum(gülüyor)


MH:Ah hakketen hemen bir tane yapmak istiyorum ben deee

Ya Seunghyun ?

SH:Benim için en önemli şey sadece Primadonnalar olmalı.

Hepsi.O ooooooo (alkışlar kopuyor)

SH:Hep bizi bekliyorlar, herkese minnettarız, mutluyuz.

Sizi çokça beklemiş olan Primadonnalar için Saitama konserinde ve Mezamishi Live 2012'de bir takım şeyler kaydedildi.

HK:Mükemmel özetledin (gülüyorlar)

JJ:Şüphesiz bu Seunghyun

SH:Yok yeaaa samimiyim Canlı performanstaki görüntülerimizi izleyince millet lütfn baştaki hislerinizi unutmayın!

Pekala,sıradaki soru Falling For You'da ''Masum gülüşün herşeyimi alıp götürüyor'' şeklinde bir söz var.Bir kızın hangi haraketi sizin kalbinizi alır götürür?

HK:Benim için aynı sözlerdeki gibi masum bir gülüş.

JJ:Mutlu ve oynak alışkanlıkla.Dışa dönük ve tatlı kızları severim.

SH:Ellerini çapraz şekilde kucağında birleştirmeden önce birilerine birşey vermesi 

HK:Ahhh bildim! Özellikle kendini kolayca belli eden kıyafet giydiğinde bu hareketi yapar.

JJ:Aiyaaaaah (gülüyorlar)

HK:Tatlı kızlar(gülüyor)

JH:Doğal ifadeler.Kasten yapılmış ifade veya davranışlarsa hemen anlarım.

MH:Taze şampuan ve sabun kokulu.

Bu tarz kızların karşısında, bu şarkının ana karakterinin dili tutlacak,donacak ve ürkecek ve gerçek hislerini ifade etmede başarısız olacaktır.Böyle bir durumla karşı karşıya kalsanız ne yaparsınız?

JJ:Eğer hoşlandığım kızın önündeysem,şarkının baş karakteri olurum birşey yapmaz hale gelirim.Bu yüzden bu tarz bir şarkı yazdım.

O zaman bu baş karakterin Jaejin'in bizzat kendisi olduğu anlamına geliyor.Peki ya Minhwan?

MH:Benim de dilim tutulur.

Tam sana uyuyor.E peki Seunghyun?

SH:Onu rahatsız etmekten hoşlanan biri olurum.

Hongki?

HK:On a dokunmak isterim.(İki eliyle Jaejin'in yüzünü tutuyor ve on a doğru eğiliyor ve sanki onu öpüyormuş gibi yapıyor)

JJ:Ahhhh

HK:….bunun gibi.Bunları Jaejin'den öğrendim.

Hepsi gülüyor.

JJ:Neeeey? Ben değilim o Jonghun

JH:Ben değilim o Seunghyun

SH:Ben değilim o Minhwan.(birbirlerine suç atıyorlar)

MH:Kesinlikle ben değilim Hongki abim o !

Sonunda bu kişi Honki sen kendinsin sanırım?(gülüyorlar)

HK:Ne ıııAh O jonghun

JH:Gene mi ben) (gülüyorlar)

O zaman Jonghun olsa ne yapardı?

JH:Ben…

HK:Onu sımsıkı sarar ve bırakmaz(gülüyor)

JH:Öyle yapmam.Sesszice on a bakarım.

HK:Şans yakalamk için ona bakarsın. 

JJ:Keskin nişancı(güüyorlar)

HK:Ağa takılanın kurtuluşu olmaz.

JH:(ne reddediyor ne de kabul :P)

Sessizliğinin sebebi kabul etmenden mi?

JH:Hehehe

JJ:Bu sadece bir blöf

O zaman hepinize soruyorum sizin kafanızda ''Beautiful World (Güzel bir Dünya)'' tanımı nasıl?

MH:Paranın olmadığı bir dünya

HK:Sadece bir adamın,benim olduğum bir dünya….Şaka yapıyorum(gülüyorlar.)Herkesin her istediğini yapabildiği;özgür bir dünya.

SH:İki insanın aşık olduğu ve temiz kalplerinin olduğu bir dünya.

JH:Kızların hoşlandıkları kişilerle mutlu zamanlar geçirebileceği bir dünya

Hepsi:O oooo

JH:Hiç şüphe yok ki Jonghun ne derse sıradışıdır.

JJ:Çünkü o aşk tetikçisi(gülüyorlar)

JH:Değilim! Öyle olmadığım için bunu rahatça söyüyorum.

Jaejin?

JJ:Japonya.Çünkü Japonya grupların gelişebildiği bir yer ; birçok şeyi öğrenebildiğiniz bir dünya.

MH:Benim için  üylerin ve Primadonnaların olduğu bir dünya.Lütfen hep yanımda olun.

HK:Ben istemiyoruuuum (Gülüyorlar)

SH:Sorun değil! Yanında ben varım

MH:Sağol Seunghyun gelecek yıl Japonya için bir sürü planımız var; bunların hepsini de Primadonnalarla yapmak istiyoruz!

HK:Gelecek yıl bütün sene boyunca müziğin içinde boğulmak istiyoruz!

Original Chniese translation by: @i__bestbass
Türkçe Çeviri: IDPeaceP @FTurkey_Pri

FTISLAND Turkey

FTISLAND'ın Türkiye'deki hayranlarına en doğru ve en güncel bilgileri ulaştırmak amacıyla açılmış internet sitesi

0 yorum:

Yorum Gönder

By Tüm hakları saklıdır. FTurkey Primadonna