Görüş Ve Önerileriniz

Email Yoluyla Bize Ulaşın

1 Haz 2012

BPASS MAGAZİN HAZİRAN SAYISI FTISLAND RÖPORTAJI

FTISLAND Turkey


20 [twenty] FTISLAND

Çıkış albümleri "Five treasure Island" dan 1 yıl sonra, 16 Mayısta uzun beklenen 2 Japon albümleri 20 (Twenty) yayınlandı. Bu uzun röportaj boyunca üyelerin geçtiğimiz zamanda yaptığı çalışmalardan ve yeni şarkılarının farkından konuşacağız.......Ayrıca her üyenin tek başına derindeki karakterlerini yansıtan havalı, olgun fotoğraflarını çektik.


Üyelerle Röportaj

Değindiğimiz başlık , 20 (Twenty)

Bundan ve 2. büyük albümlerinin kilit kelimesi "Grow-Up" tan konuştular.

-İlk albümünüz "Five Treasure Island" dan sonra , uzun bir bekleyişin ardından 2. albümünüz 20 (twenty) 16 Mayısta satışa sunuldu. Ne hissederek albüme bu başlığı seçtiniz?

JH: MH ve SH Japon hesabına göre 20 yaşına giriyorlar. Böylece grubumuzun yaş ortalaması 20 oluyor. Her zamankinden daha olgun bir albüm olmasını amaçladık.

SH: (Gülerek) "Olgunlaşmaya başlayan grup" kulağa tuhaf geliyor. Ortaokul veya lise öğrenciliğimzden beri bir koşuşturmacanın içindeyiz. Şimdi hepimiz 20'li yaşlarımıza geldik ve yetişkin bir gruba dönüşüyoruz. 

-Şimdi "20 yaşına kadar büyümek" konusuyla ilgili konuşmak istiyoruz. Öncelikle 3 single'ınız  "Let it Go" , "Distance" ve son çıkan "Neverland" albümde bulunuyor. Bu 3 şarkının albümdeki konumu nedir?

JH: "Let it go!" Budokan konserimizi anmak için yapıldı. Diğer 2 tanesi de bu şarkıyı takip ediyor. Yani sanırım bu şarkılar şu anki olgunlaşma dönemimizin ana figürleri.  

-Özellikle "Neverland" albümün bir ön tanıtımı gibi. Müzik videosunda şarkının dünyası ve şarkının kendisi çok havalı! Sir Reiji Matsumoto’nun “Ozuma” animesinin açılış müziği haline geldi .JH, sen şarkının bestesine katıldın. Anime müziği olarak kullanılacağını öğrendikten sonra üstünde çalışmaya başladın mı?

JH: Hayır. Şarkı erken tamamlandı. Geçen yaz yaptım.

-Oh, Budokan konseri zamanına geliyor yani.


 HK: Evet. Şarkı enerjik, değil mi?

JH: Hızlı ve güçlü çizgide olmasını istedim. Buna göre yaptım, böylece gitar sesi kendini gösterebilecekti.

_Özellikle açılışı. Gitarın sesi sanki etrafa yıldızlar serpiliyormuş gibi. Çok havalı.

JH: Önce diğer kısmı kaba taslak bitirdim. Arkasından gitar sesini ekledim. Yüksek soundda karışıyor, “Tadadida tadadida” düşük soundda, “Da~~ da da!!” ile ses dengeleniyor.

-Bu karışık bir gitar tekniği. Canlı performanslarda nasıl olacağıyla ilgili gerçekten meraklanıyorum.

JH: Ben de (gülerek). En yakın zamanda bir turda çalmak istiyorum.

-MH ve SH’a gelirsek, ikiniz birlikte “Neverland, wanna Go ve Yuki” yi bestelediniz. Soundunuzun gittikçe daha etkileyici olduğunu düşünüyorum!

HK: Evet, öyleler değil mi? Bu iki şarkı gerçekten söylemeye değer. Daha önceki çalışmaları “Dream Sky”la karşılaştırıldığında bu iki şarkı kendi renklerini yansıtıyor. 

SH: İkinci şarkı “Wanna Go”yu yaparken HK hyung’un sahnede söylediğini hayal ettim.Çok fazla düşünmeden yapmak istedim ama sadece eğlence için düz rocktı.

-Bu durmaksızın hızlı devam etme hissi melodisinde kendisini gösteriyor.


SOLO Sütun

CHOI JONGHOON

-“Neverland” Ozuma animesinin açılış şarkısı oldu. Bu tarz animelerde bir karakter olabilseydin , hangi animeden hangi karakterin rolünde olmak isterdin?

JH:”Death Note”da (*Ölüm Defteri) Ölüm Tanrısı. Kendi karakterimden tamamen farklı birisi olmasını tercih ederim ve insan olmayan bir karakteri canlandırmak eğlenceli olacaktır.

-Peki rol arkadaşının kim olmasını istersin?

JH: Rol arkadaş istemiyorum.Ben tüm rolleri, Ölüm Tanrısı (*karanlık bir karakter) ve başrol Kira'yı (*Katil) kendim oynayabilirim (gülerek).

-Hem onu hem diğerini istiyorsun(gülerek). Peki, röportajda sizler kendi şarkılarını yapan bir grup olmak istediğinizi söylediniz. Eğer birisini değiştirseydin, gruptan kimi tercih ederdin ve nasıl olmasını isterdin?

JH: JJ’i daha nazik bir karakter olması için değiştirirdim.

-Tahminimce zaten çok nazik.

JH: Bae Youngjun gibi her zaman gülümseyen çok daha saf ve yumuşak bir imaj.

-Giyim tarzının nasıl olmasını isterdin? Günlük giyim tarzının işe yaramaz olduğunu söylemişti.

JH: Bugünlerde eskiye oranla kıyafetlerine daha çok dikkat ediyor gibi görünüyor.

JJ:Çünkü bana bununla ilgili birçok şey söylendi. (gülerek).

JH: Ama geliştirerek daha muntazam hale gelmesini istiyorum.

-Anlıyorum. Yeni albüm çıkış zamanı bahar. Ve bahar yeni insanlarla tanışma sezonu. Sevimli olduğunu düşündüğünüz birisiyle tanıştığınızı hayal edebilir misiniz?

JH: Japonya’da bağımsız müzisyen olarak sokaklarda canlı performans yapıyorum. Performans boyunca bir kıza bakıyorum. O da bana bakıyor. Performanstan sonra kişisel olarak tanışıyoruz ve iyi arkadaş oluyoruz.


LEE HONGGI

-Eğer oynayabilseydin hangi anime karakterin rolünde olmak isterdin?

HK: “One Piece”, yok yok “Bleach”ten Ölüm Tanrısı olmak isterdim. (*Burdaki ölüm tanrısı JH'unkinden farklı. JH'nun tüm seçtiği karakterler karanlık. HK'nin seçtiğiyse doğrunun yanında, dünyayı kurtarıyor.)

JH: Oh, ben de Ölüm Tanrısını seçtim. Benimki “Death Note” tandı sanırım.

HK: JH günlük hayatında şeytandır.(gülerek) Ben şeytanımsı görünüme hayranlık duyuyorum çünkü öyle değilim.

-Sanıyordum ki sen…?

HK: (Hemen cevap veriyor) Hayır!

-Oh, sen tanrısın değil mi? Bu yüzden zıt karaktere hayranlık duyuyorsun(gülerek). Peki orda kendine rol arkadaşı olarak kimi tercih ederdin?

HK: ONE OK ROCK’tan Taka. Aslında yaşı benden daha büyük ama onu ordaki adamlarımdan biri yapmak isterdim.(gülüyor)

-Üyelerden kimi değiştirmek isterdin?

HK: JH’u daha güvenilir, oldun biri haline getirmek isterdim. Dış görünüşü şu an yeterince iyi ama lider olduğu için içini daha ciddi ve inançlı hale getirmeli.

-Liderliğinin şu anda iyi olduğunu sanıyordum.

HK: Hahaha, bilmiyorsunuz. (Gülüyor) Evet öyle ama daha güvenilir muhteşem bir lider olarak kendisini yenilemesini isterdim.

-Anlıyorum. Kulağa çok gerçekçi geliyor. Bu arada, bahar tanışma mevsimidir. Nasıl bir durumda, nasıl bir insanla tanışmak isterdin?

HK: Bir giyim mağazasına alışverişe gidiyorum. Ve giyinme kabininin kapısını açtığımda üstünü değişmekte olan bir kız görüyorum. “Özür dilerim” diyerek kapısını hızlıca kapatıyorum ama yüz yüze özür dileyebilmek için bitirip dışarı çıkmasını bekliyorum. Kız gülümseyerek dönüyor ve beni affediyor. Böylece arkadaş oluyoruz. Eğer giyim mağazalarımız aynıysa bu moda zevklerimizin de aynı olduğu anlamına gelir değil mi?

CHOI MINHWAN

-Ne tarz bir anime karakterini canlandırmak isterdin?

MH: Animeyi çok sevdiğim için böyle sorulara bayılıyorum! Bence “Death Note”dan Kira'yı (*Katil) canlandırmak ilginç olurdu. Kira bir şeytan ama çok zeki ve havalı.

-JH da aynısını söyledi. “Death Note”dan Ölüm Tanrısı.

MH: (Gülerek) Kulağa çok oppavari geliyor. Ona “Torico”dan Torico karakteri de çok uyar değil mi?

-Kesinlikle Torico’nun karizmatik havasına uyar. Peki “Death Note”da kendine rol arkadaşı olarak kimi tercih ederdin?

MH: JJ hyungu “L”(*Eru) karakterinde isterdim. Ona en çok uyan kişi o.

-Evet, gerçekten öyle (gülerek). Eğer elinde olsaydı üyelerden kimi değiştirmek isterdin?

MH: SH. Her zaman onun yanında olduğum için hakkındaki her şeyi biliyorum. Onu da sessiz,zeki, gizemli yapardım. Buna rağmen konu müzik yapmaya gelince süper yetenekli.

SH: Bence ben zaten günlük hayatta gizemliyim. Nerdeyse hiç konuşmam. Kkk…

-Buna hayranlarınız karar versin, SH (gülerek). Bahar tanışma dönemidir. Kiminle ve nasıl tanışmak isterdin?

MH: Arkadaşlarımla bir eğlence parkına gidiyoruz. Bir rollercoastera biniyorum ve koltuk 3 kişilik. Sonra bir kız yanıma oturuyor ve çok sevimli. İlk görüşte aşık oluyorum ve rollercoaster hareket halindeyken “Beni sever misin?” diye itiraf ediyorum. Makine aşağı dalışa geçmişken o da “Evet!!” diye cevap veriyor (gülüyor). Aşk gibi bir rollercoaster.


 LEE JAEJIN

-Eğer oynayabilseydin hangi anime karakterin rolünde olmak isterdin?

JJ: Naruto’dan “Uzumaki Naruto” . Çok saf ve değer verdiği arkadaşları ve sevdiği insanlar için savaş veriyor.  Çok aktif ve pozitif. Onun gibi yaşamaya çalışmak istiyorum.

-Peki kiminle rol arkadaşı olmak isterdin?

JJ: SH bulunduğum yerdeyse asla sıkılmıyorum. Animelerde bilgisayar ya da televizyon gibi şeyler olmuyor. Bu yüzden onun gibi bir arkadaşım olsa eğlenceli olurdu.

-Peki kimi neden değiştirmek isterdin?

JJ: JH hyungu. O seksi ama onu daha cüsseli ve erkeksi yapmak istiyorum. Ona yatırım yapabilirim. (Gülüyor) Görünüşü yeterince muhteşem ama vücudunun üst kısmındaki kaslarını biraz azaltıp , alt kısma eklemesi gerekiyor.

-Çok özgün bir bakış açısı. Şu anda tanışma mevsimi bahardayız. Nasıl biriyle ve nasıl bir durumda tanışmak isterdin?

JJ: Yeni dönem başında Japonya’ya okula geliyorum. Üstümde okul üniforması Sakura taraflarında (kirazlar çiçek açmış) sokakta bisiklet sürerken , arkadan hoş görünen bir kız fark ediyorum. Tam ona yetişmişken arkasını dönüyor ve çok hoş bir kız. Ben de, “Arkadaş olabilir miyiz?" diye soruyorum. Ve arkadaş olmamızla birlikte okul hayatımkusursuz bir şekilde aşkla dolu geçiyor. (Gülüyor)

 -Dizilerdekine benziyor. Muhteşem bir hayal gücün var. Öğrenciyken buna benzer bir şey yaşadın mı?

-JJ: Hmmm, hayır bu tarz bir şey olmadı. Bu senaryoyla bir dizi yapamaz mıyız? Saf genci oynamak bana çok uyardı.

SONG SEUNGHYUN

-Eğer canlandıracak olsaydın nasıl bir anime karakterini tercih ederdin?
SH: “One Piece”den “Usopp”. Palyaço-vari , ele avuca sığmaz ve büyük konuşmacı. Benim imajıma çok benziyor.

-Rol arkadaşın kim?

-MH’ı tercih ederim. Durmadan birşeyler yiyen Balık insan (*denizkızı gibi) rolünde. (gülerek)

-Üyeler içinde kimi , nasıl değiştirmek isterdin?

SH: Bir yetişkin gibi karanlık görünümlü sonsuza kadar küçük biri imajıyla MH. Daha önce şeytani olmaya çalışmayı istediğini anlatmıştı. Bu yüzden onun havalı ve vahşi tarafını göstermek için sigara içirtirdim.

MH: ben sigarayı hiç sevmem.

SH: Bu kurgu, tamam mı? (Gülüyor) Ve Mr Jo Odagiri gibi göz çizgileri ve dengesiz uzun saçları olan bir dış görünüşü olmalı. Pantolon yok ama uzun tişörtler olmalı. . Ah~hayal etmesi bile çok eğlenceli!

-Bu daha çok, garip ve muzip bir karakter gibi oldu. (Gülüyor) Şimdi, bahar tanışma mevsimi. Nasıl birdurumda, nasıl biriyle tanışmak isterdin?

SH: Kütüphanede ilginç bir kitap arıyorum. Bir tane buluyorum ve elime alıyorum. Sonra rafın arkasında çalışmakta olan güzel bir kadın görüyorum ve birbirimize bakıyoruz. Çok utanıyorum, pozisyonumu değiştirerek başka bir kitap seçiyorum. Ama rafların arasından tekrar yüz yüze geliyoruz. Tekrar yerimi değiştiriyorum ve tekrar karşılaşıyoruz… Bu şekilde birbirimize yüzlerimizi göstererek tekrar tekrar saklambaç oynamaya başlıyoruz. Rafların arasında yüzümü onun yüzüne yakınlaştırmaya çalışırken raf düşüveriyor.  En sonunda yüzümü kitap yığınının üstüne koyarak MH gibi ona itiraf ediyorum! “Beni sever misin?” (Gülüyor)

-Diğer tüm üyelerinki dramatikti ama seninki komedi…

SH: Eğlenceli, değil mi? (Gülüyor)



 FTISLAND 20 (TWENTY)

1.albümün tarihteki yabancı erkek sanatçılar içinde haftalık listelerde 1 numaraya oturmasından sonra 2. Albümün yayınlanmasıyla bu büyük adım sağlamlaştı. Grup röportajında bahsettikleri gibi bir grup olarak sahip oldukları çeşitli tecrübelerle gelişmeleri büyük bir kanıt. Biz birbirleriyle çok yakın bağa ve sadece geleceğe bakan sıcak güce sahip bu grubun kalp çarptıran heyecanlı aktivitelerinin devamını ciddi anlamda sabırsızlıkla bekliyoruz.

Scan cr. @Hongjaebiased, @Kanaminari

FTISLAND Turkey

FTISLAND'ın Türkiye'deki hayranlarına en doğru ve en güncel bilgileri ulaştırmak amacıyla açılmış internet sitesi

0 yorum:

Yorum Gönder

By Tüm hakları saklıdır. FTurkey Primadonna